سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کامپوزیت ونیر چگونه انجام میشود آیا لمینت دندان درد دارد

روکش لمینت دندان از چه چیزی ساخته شده اند

روکش های چینی پوسته های نازکی از چینی هستند که به ضخامت یک ناخن انگشت به دندان های جلویی چسبیده اند.برخلاف ونیرهای کامپوزیت که از مواد کامپوزیت استفاده می‌کنند، این روکش‌های مقاوم در برابر لکه از سرامیک استفاده می‌کنند که می‌تواند تا 20 سال دوام بیاورد. برای قرار دادن، یک لایه نازک از مینای طبیعی دندان باید قبل از اعمال ونیر چینی بر روی سطح جلویی دندان کوتاه شود. روکش های بسیار نازکی نیز وجود دارد که نیازی به اصلاح ندارندلومینیرها یک برند خاص از روکش های چینی هستند که نیازی به تراش یا آماده سازی دندان ندارند و بسیار نازک تر از روکش های سنتی هستند.روکش کامپوزیت رزین مستقیماً (در دهان ساخته می شود) روی سطح دندان - اغلب بدون هیچ گونه برداشتن دندانی قرار می گیرد، در حالی که روکش لمینت پرسلن فقط به طور غیرمستقیم در آزمایشگاه تکنسین ساخته می شود، پس از برداشتن قالب از دندان آماده شده و بعداً روی سطح دندان می چسبد.

 

 

بیشتر بخون عزیزم : معرفی انواع روکش و لمینت همراه با توضیحات خلاصه شده و مهم


 

روکش های چینی

 


تفاوت بین ونیرهای چینی و کامپوزیت ونیر چیست؟

بسته به شرایط شما، یک نوع روکش ممکن است برای شما مناسب تر از دیگری باشد. در اینجا تفاوت ونیرهای چینی و کامپوزیت از نظر زمان اجرا، دوام و نگهداری، زیبایی و هزینه ذکر شده است.

 

 

تفاوت بین ونیرهای چینی و کامپوزیت ونیر چیست

 


زمان درخواست

روش روکش بسته به نوع روکشی که انتخاب می کنید متفاوت است. بسیاری از دندانپزشکان توصیه می کنند قبل از قرار دادن ونیر، درمان سفید کننده دندان را انجام دهید تا لکه ها و سایر باکتری ها از دهان شما خارج شود.ابتدا، دندانپزشک برای بررسی ساختار دندان شما از نظر پوسیدگی دندان و بیماری لثه اشعه ایکس می گیرد. پس از تایید درخواست، دندانپزشک مینای دندان جلوی شما را برای کمک به چسبندگی حک می کند. در مرحله بعد، چسب چسب روی ونیر کامپوزیت زده می شود تا به دندان های شما بچسبد. با استفاده از نور، رزین سخت می شود و در نتیجه با دندان های شما پیوند ایجاد می کند.کل زمان اعمال می تواند بین یک یا دو بازدید برای ونیرهای کامپوزیت طول بکشد. از آنجایی که این روکش ها نیازی به برداشتن قالب از دندان های شما و ایجاد پوسته های سفارشی توسط دندانپزشک ندارند، در مقایسه با سایر انواع روکش ها، سریع ترین زمان استفاده را دارند.در مقایسه، عمل دندانپزشکی برای روکش های چینی حدود دو تا سه هفته طول می کشد. مانند تمام روکش‌ها، مطب دندانپزشکی که بازدید می‌کنید مشاوره‌ای برای درک اهداف شما برای لبخند جدید شما و توضیح روش ارائه می‌دهد.

 

 

روکش ها از چه چیزی ساخته شده اند



روکش ها از چه چیزی ساخته شده اند؟

ونیرهای کامپوزیت از رزین یا پلاستیک مهندسی شده ساخته می شوند، متخلخل تر از دندان های واقعی یا چینی هستند و آب را جذب می کنند. به همین دلیل، آنها باید به خوبی جلا داده شوند تا طبیعی به نظر برسند.روکش های چینی درست حدس زده اید از پرسلن ساخته شده اند! آنها به راحتی لکه نمی شوند زیرا چینی پس از لعاب دادن فاقد تخلخل است (همانطور که همه روکش های چینی هستند). آنها به طور باورنکردنی در برابر خرد شدن و لکه شدن مقاوم هستند و نور را مانند دندان های طبیعی منعکس می کنند بنابراین به خوبی با دندان های اطراف مطابقت دارند. ونیرهای پرسلن بسیار قوی تر و بادوام تر از ونیرهای رزین کامپوزیت هستند.


ونیرها چگونه اعمال می شوند و چقدر طول می کشد؟

دو راه برای ایجاد و اعمال ونیرهای کامپوزیت وجود دارد: مستقیم و غیر مستقیم.ونیرهای کامپوزیت مستقیم در یک نوبت اعمال می شوند. شما حدس زدید پرکردگی های سفید مستقیماً روی دندان قرار می گیرند. از نور آبی برای درمان روکش و قرار دادن آن در محل استفاده می شود.ونیرهای کامپوزیت غیرمستقیم معمولاً در دو نوبت انجام می‌شوند، زیرا ابتدا باید یک قالب برداشته شود تا ونیرها به صورت سفارشی در آزمایشگاه ساخته شوند. پس از آماده شدن، باید به دندانپزشک بازگردید تا در نوبت دوم خود آنها را ببندید.